Digital Markedsføring

Det er mer enn annonsene som skaper en god kampanje

Når du vil bli synlig på nett.

Lei en webmaster eksempel på google annonse
Eksempel på google annonse i søkeresultatet.

En god kampanje.

Det er en del ting du må tenke på FØR du i det hele tatt bruker penger på markedsføring.

Fungerer nettsiden din godt nok i dag? Hvor mange av 100 utfører ønsket handling? 

Før du annonserer bør nettsiden fungere optimalt. Ikke bare teknisk, men også som en selger. Dette kalles  konvertering.

Tenk deg dette: Om nettsiden omgjør 1 av 100 besøkende til kunde eller om 5 av 100 blir kunde – hvem får den beste kampanjen?

Riktig budskap.

Merkevarebygging (branding) eller salg?

Riktig budskap, i riktig kanal, til rett publikum.
 
Mange undervurderer viktigheten av merkevarebygging.
 
Det er forskjell på kunder som søker etter dine tjenester og de som handler på impuls – og hvor du finner dem
 

Din digitale partner.

Merkevarebygging (branding) eller salg?

Riktig budskap, i riktig kanal, til rett publikum.
 
Mange undervurderer viktigheten av merkevarebygging.
 
Det er forskjell på kunder som søker etter dine tjenester. og de som handler på impuls – og hvor du finner dem.
Bruk noen som forstår helheten.

Alt du trenger å gjøre er å bestemme budsjettet 
 

Vi er en totalleverandør.

Ja! Jeg vil bli synlig på nett

Fyll ut, og vi tar kontakt for å avklare ditt behov.

Vi ivaretar dine data i tråd med våre personvernvilkår
Henvendelse via skjemaet er en prisforespørsel og uforpliktende.

Slik vil du lykkes med digital Markedsføring

Det er ikke alt man prøver på her i verden, man lykkes med. Selv det å feile er et øyeblikk for læring. Vår jobb har ofte vært å analysere hvorfor noe feiler og formidle læring og forståelse.

Mange snubletråder

En god tekst, glimrende design og en velfunksjonell kampanje – kan likevel feil. På samme måte kan en kampanje som er omtrent «kastet på lasset» – fungere som fjell.

Når man mislykkes kan det ofte være:

Hvor er kunden rent mentalt

For de som har fridd, så vet man at det sjelden fungerer, om det er noe av det første man gjør. Likevel er det mange annonsører som gjør nettopp dette.

Spesielt er merkevarebygging svært undervurdert av gründere og start-ups. Det er jo litt forståelig med tanke på at det kan koste litt å bli «kjent» – men skal du få et «ja» så må du ha etablert en viss kjennskap.

Dette trenger ikke koste all verden, om man fokuserer begrenset lokalt. Litt sånn som Leonard Cohen sang: «First we take Manhattan, then we take Berlin«

Det å målrette rett kunde, med rett budskap er essensielt for å flytte kunden gradvis nærmere kjøpstidspunktet.

Når det digitale i markedsføringen feiler

Når er digital markedsføring en suksess?

Det er jo litt opplagt at, når man når mål, så er det noe som fungerer. Men ikke alle vet hva som er en suksess – og mange er fornøyd så lenge de går i pluss, uten kompetanse til å analysere hvor det kunne vært bedre.

Klikkpris/Pris pr visning

Prisen man betaler for annonsene, spesielt hos Google henger sammen med kvaliteten på nettsiden. En god nettside, betaler mindre for et likt budskap som en dårlig nettside.  Betaler du mer eller mindre enn konkurrentene?

Konverteringsrate

Hvor mange av de 20.000 kjøpte besøkene førte til salg? 1 %, 2% eller 5%?

Hvorfor er tallene slik, og hva kan man gjøre for å øke andelen?

Hvor mye er det verd for deg, om denne andelen økes med noen prosentpoeng?

Alt må henge sammen.

Vi har skrevet 12 grunner til at du trenger en webmaster. Punkt 8 er spesielt aktuelt med tanke på digital markedsføring.

Alt må henge sammen, og noen må være helikopterpilot og se de store linjene og sammenhengene.

Vi vil FØR du kjører en digital kampanje, si noe om hvor godt du vil lykkes.

Skrevet av:
Frode Heimen

Sist oppdatert:
April 2021

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin