Hva koster en nettside?

Vi setter alle pris på en god nettside…

Pris nettside...

Alt du trenger, kan være ganske mye..hos oss får du alt i ett

Normalt må man forholde seg til svært mange aktører når man skal ha, eie og drifte en nettside. Alt det der, tar vi oss av. 

En nettside koster så mangt.

Mange koster må til, men vi har en løsning…

Vår forretningside er å tilby alt på ett sted, slik at du har en kontaktperson, og en faktura å forholde deg til.

Dette gjør at vi kan skreddersy en pakke som passer perfekt for deg.

Hos oss kjøper du en gitt tidslott, og den bruker vi på best mulig måte, basert på dine mål. 

En pris, alt inkludert.

Alt du trenger, kan være ganske mye..hos oss får du alt i ett

Alt på en eneste faktura
Du får bare 1 faktura fra 1 leverandør på ALT.

Vår prisfilosofi - Fullstendig forklart.

Hvorfor ønsker vi å være en totalleverandør av alt nettsiderelatert?

Mange kokker, mye søl – stemmer godt i den digitale verden. 

Vår erfaring viser at det ofte er svært mange aktører inne i bildet, når du jobber med nettsider. Det skaper begrensninger og forsinkelser. 

Vårt mål er en faktura til deg, fra ett sted. Det er alt du skal tenke på, resten ordner vi.

Vi ønsker å ha kontroll på alt – det er DA vi kan være supereffektive.

Vi har ofte måtte vente på andre, som må installere en kode, eller andre som skal administrere Google Analytics.

Når vi skal gjøre SEO tar vi over dårlige nettsider og bruker mye tid på å radbrekke, omorganisere og bygge ting på nytt. Dette kunne vært unngått.

Når vi har full kontroll, så bare gjør vi. Null ventetid. Fordi vi vet det er best – for deg. 

Mange fakturaer, liten sikkerhet, utdatert programvare!

Har du noen gang lett etter fakturakopi for en eller annen interntett-tjenste – uten å vite hvem den er fra, hva den gjør – og bare betalt den i frykt for at noe skal slutte å virke?  

En nettside kan ha så mye som 20-30 tillegg hvor flere kan koste noe, gjerne en liten sum pr år. 

Det vi opplever er at kunder velger feil tillegg, glemmer å holde ting oppdatert – og noen installerer rett og slett skadelig programvare. 

Våre utviklere har utviklet mange nettsider, vet hva som fungerer og vi bruker bare profesjonelle løsninger. 

Og det beste av alt – vi er de som må lete etter kvitteringer og fakturagrunnlag. Du får verdens lykkeligste regnskapsfører og kun 1 billag fra oss. 

Du trenger så mye - vi har alt.

Det første du trenger er et sted å lagre nettsidene. Det omtales ofte som webhotell. Vi setter opp den løsningen som passer best for deg – det er alt du trenger å tenke på. Bekymret for ytelse? Det er vi også, så vi sørger for at du får skikkelige saker.

Vår erfaring med webhotell strekker seg over 20 år, derfor vet vi hvilke løsninger som er best, slik at du slipper å bestille opp tjenester som viser seg å være feil.

Vi har egne serveravtaler, men flytter deg gjerne på andre webhotell, om du personlig foretrekker noen – men det er vi som blir kunden – du trenger kun å være kunde hos oss. Vi sier nei, om vi mener løsningen er for dårlig. 

I tillegg til et sted å lagre nettsiden på, trenger du også et domenenavn. Det kan vi registrere og administrere dette for deg. På den måten slipper du å tenke på DNS-innstillinger eller å koble domenet til webhotellet. Vi kan også bistå med gode råd for riktig navn, og vi passer på både passord, fornyelser og sikrer ditt eierskap.

Du trenger programvare og lisenser. En backend for en hjemmeside kalles ofte for en CMS – Content Management System. Dette er i utgangspunktet ofte gratis – og her skjer den største feilen hos de fleste. Gratisversjonene er ofte ikke sikre, og mange laster ned tillegg som er uprøvde, ustabile og usikre. Vi tar sikkerhet på nett på alvor.

Spesielle funksjoner krever også ofte profesjonelle lisenser. Det kan fort bli 4-10 forskjellige aktører man skal betale noe til. Vi vet hva som fungerer best – og velger det. 

Du trenger en webutvikler som programmerer og vedlikeholder nettsiden. I tillegg trenger du trolig også prosjektleder, tekstforfatter, fotograf og webdesigner.

Når alt det er på plass, så må du markedsføre den nye websiden din. Og en vesentlig del av markedsføringen er søkemotoroptimalisering, som man burde tenkt på helt fra starten. Men sånt vet vi – og dette er det vi kan.

Alt henger sammen i dag.

Søkemotoreksperten som skal gjøre din nettside synlig er mest nyttig helt i starten – før du lager nettsiden. Derfor er en stor del av jobben til SEO-folket radbrekking og omorganisering av tidligere arbeid. 

Skal du annonsere på google? En god nettside gjør at annonseprisen blir noe rimeligere. 

Nettsider må være raske nok. Det avgjøres av bildebruk, server og kvaliteten på kildekode og innstillinger. Vi har sett dårlige nettsider få mye tilgivelse på alt for dyre servere og motsatt. 

Er nettsiden dårlig, så blir den også mindre synlig i søkemotorene. Til og med domenenavnet du velger har betydning. Tilfeldighetene er få om man vil lykkes. 

Vi ser sammenhengen og kan sammenhengen. 

Tid og timepris.

Vi trenger kun å bli enige om hvor mye tid du ønsker å bruke på dine nettsider pr måned. Det er alt – innenfor den rammen skal vi kjøre formel1. 

Servere, utvikling, SEO, markedsadministrasjon m.m. er alt pakket inn i en pris – en rolle – med ett mål – best mulig nettside for pengene. 

Vi kan bestemme alt om du vil – men er også flinke til å følge ønsker og retningslinjer som måtte delegeres. 

Alle kostnader relatert til drift, ansatte, lisenser, servere og domener er bakt inn i prisen. 

Leveringstid ny nettside 

La oss si at vi trenger 60 timer for å lage ferdig en nettside. Eller 120? Kanskje bare en dag, om den er superenkel. Vi sier antall timer, du bestemmer tempoet. 

Kjøper du 24 timer pr måned, og vi sier at det tar 50 timer å lage nettsiden, så er leveringstiden 2 måneder.  Om du vil ha den raskere – kan du kjøpe en tidsbegrenset ekstra bulk med timer. 

Men så vet vi alt om hvordan vi skal optimalisere for rask levering, og heller utvide gradvis underveis. Derfor mener vi at en fast sats med timer pr måned er en forutsigbar og bra avtale. 

 

Hva om vi bruker mindre tid enn avtalt?

Det skjer ikke. Med en nettside er det alltid noe å finne på. Her er det ikke snakk om en leveranse, så er vi ferdig med det.

  • Vi analyserer trafikken
  • Leter etter nye muligheter
  • Vurderer hva som kan bli bedre
  • Forbedrer
  • Skriver innhold, oppdaterer og redigerer
  • Legger ut noe i sosiale medier
  • Følger med på konkurrentene
  • AB-tester
  • m.m.

Uavhengig av avtale så kan vi lett fylle en full (eller 2) stilling med oppgaver – om vi vil. Begrensingen er ikke hos oss, men hos deg. Jo mer tid vi kan bruke, jo bedre resultat får du. Vi er opptatt av at din nettside skal være best mulig, innenfor den rammen du har satt.

Og vi lykkes med små budsjetter også, men da må vi spisse. Prioritering av de riktige oppgavene er en spisskompetanse. Vi går etter resultat – der vi finner det.

Målet er at du skal bestemme hvor mye du vil bruke pr måned – så skal vi gi det beste du kan få innen den rammen. Det er mandatet vi søker.

Vi har tatt høyde for fri, kursing, faglig oppdatering og tid nok til å gjøre jobben skikkelig. Alt med personell, rekruttering, trening og kompetanse er vår utfordring.

Hva om vi ønsker å bruke mer tid?

Det er ingen problemer. Vi har delt opp tiden i faste potter, for å kunne beregne hvor mange kunder 1 ansatt kan ha, for å betjene alle kundene på en god måte. 

96 timer (XL) er den største potten. Men de ansatte har mer tid, slik at de kan ha en stor og en eller et par små kunder i tillegg. Det vil si at du kan kjøpe 96 (XL) + 12 (S) og likevel ha alle timene på samme person.  Du kan kjøpe 6 x XL også om behovet er der – men da må vi sette sammen et dedikert team. Og må potensielt ansatte noen – det skal du også slippe å tenke på. 

Om det er snakk om mer tid i en kortere periode, for å få mer fart – så kan det ordnes også – da er antall timer mer fleksibelt, enn i en fast avtale. 

Vi ser helst at ikke en kunde beslaglegger en ansatt 100% – da det er mer læring i å ha mer enn ett prosjekt å forholde seg til. Etter 96 timer vil vi i utgangspunktet forsøke å sette på en person nummer 2. 

Avtalelengde, reisekostnader og bindingstid.

Nå øker vi skriftstørrelsen. Vi har en avtalelengde på 12 måneder. Etter 3 måneder er det lov å gå ut av prosjektet, eller regulere timetallet ned. Avtalen fornyes ikke automatisk og må fornyes i eget statusmøte før det gjenstår 2 måneder av avtalens periode. Avtalen kan sies opp med 3 måneder varsel. 

Reisekostnader og opphold for fysiske møter dekkes av oppdragsgiver. 

Kunder som satser.

Nettsider er i dag levende prosjekter. Google verdsetter kvalitet og godt innhold som vedliekholdes og forbedres. Programvare utraderes raskere og kundene skifter fort beite.  Derfor ønsker vi kunder som deg, som ser den samme verdien i en god nettside som oss. 

Vi ønsker derimot å gjøre det enkelt for deg – det skiller oss fra alle andre. 

Markedsbudsjett.

Det eneste som kommer utenom våre kostnader er et satt markedsbudsjett.

Det beste du kan gjøre er si en sum og la oss bestemme hvor summen skal brukes. Du får fortsatt kun 1 faktura fra oss. 

Vi håndterer all administrasjon. 

Av og til selger et budskap bedre på facebook enn LinkedIn eller motsatt. Noe bør man bruke på Google annonser. 

Vi får best resultat om du sier «her er mitt budsjett» og så overlater resten til oss. 

MEN du kan selvsagt bestemme, ned til den minste detalj. Vi kan få ferdige bilder og tekster, med tidspunkt og alt beskrevet. Det er opp til deg. 

Eller du kan si x tusen på facebook og y tusen på LinkedIn. 

Det kan være at du finner ut at du vil kjøre en høstkampanje – da trenger du ikke lete etter et byrå – si summen, dato og vi kan fikse resten. 

Vårt mål er å være som den ene ansatte som kan alt det derre internettgreiene. Slik at du kan tenke på andre ting. Og du trenger ikke invitere oss på julebord.